Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via e-mail, telefoon of chat, wij helpen u graag verder
Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?
Als u het gewenste artikel heeft gevonden op de website kunt u het product samenstellen. Kies het aantal stuks, de kleur van het artikel en kies de bewerking (de drukpositie, het aantal kleuren bedrukking en/of de bewerkingstechniek). Vervolgens kunt u ervoor kiezen om een vrijblijvende offerte aan te vragen of de bestelling direct te plaatsen. Na het aanvragen van de offerte of het plaatsen van de bestelling kunt u uw logo/artwork uploaden. Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u nog altijd een digitale drukproef ter goedkeuring. Zodra deze proef is goedgekeurd gaat de bestelling in productie en vervolgens worden de artikelen naar het gewenste afleveradres verzonden.
Wat gebeurt er na mijn aanvraag?
Na ontvangst van uw aanvraag wordt de offerte persoonlijk voor u opgesteld. De voorraad, gewenste leverdatum en prijs worden gecontroleerd. Vervolgens ontvangt u een e-mail dat uw vrijblijvende offerte klaar staat in uw persoonlijke omgeving op de website. Heeft u een logo geüpload? Dan wordt er een digitale impressie voor u opgemaakt, deze volgt normaliter los van de offerte.
Hoe vraag ik een impressie op?
Tijdens uw offerteaanvraag kunt u een logo uploaden. Als wij dit logo hebben ontvangen, wordt er een digitale impressie voor u opgemaakt zodat u kunt zien hoe het artikel eruit ziet met uw logo erop. Uiteraard mag u ons ook een e-mail sturen met het logo en de vermelding van het artikelnummer en eventueel de gewenste kleur van het artikel. Graag ontvangen wij uw logo of artwork in een gevectoriseerd AI of EPS bestand.
Hoelang duurt het voordat ik mijn impressie ontvang?
Afhankelijk van het artikel ontvangt u de digitale impressie op werkdagen normaliter binnen een aantal uur.
Hoelang duurt het voordat ik mijn offerte ontvang?
Veruit het grootste deel van de offertes kunnen wij binnen 1 uur toesturen. Offertes voor custom made artikelen en grote aanvragen kunnen iets langer op zich laten wachten. Wij stellen u dan op de hoogte van een eventuele langere wachttijd voor de offerte.
Wat is een full colour bedrukking?
Bij een full colour bedrukking worden de kleuren opgebouwd op basis van CMYK kleuren, dit is geschikt voor bijvoorbeeld het bedrukken van afbeeldingen / logo’s met kleurverloop. Er is hierbij geen beperking van het maximaal aantal kleuren.
Wat zijn PMS kleuren?
PMS staat voor Pantone Matching System, deze kleuren worden ook wel aangeduid als Pantone kleuren. U kunt onze PMS kleurwaaier bekijken om een kleur te zoeken die past bij uw huisstijl. Hierdoor is het mogelijk om de exacte kleuren uit uw logo te drukken. Wit en zwart hebben geen apart PMS kleurnummer, u kunt dit gewoon doorgeven als wit of zwart.
Wat is een gevectoriseerd bestand?
Een gevectoriseerd bestand is een bestand dat zo klein of groot kan worden geschaald zonder dat er een verlies van kwaliteit plaatsvindt. Om te drukken hebben wij vrijwel altijd een dergelijk bestand nodig. Voorbeelden van gevectoriseerde bestanden zijn AI en EPS bestanden.
Moet ik een gevectoriseerd bestand aanleveren?
Het is vrijwel altijd noodzakelijk om een gevectoriseerd bestand aan te leveren voor een bedrukking. De bedrukking met een dergelijk bestand geeft het beste effect en veelal kunnen de drukmachines alleen met dit type bestanden werken. Tegen geringe kosten kunnen wij eventueel uw logo omzetten naar een gevectoriseerd bestand. Vraag ons naar de exacte kosten hiervoor.
Wat betekenen alle bewerkingsmethoden?
Kijk hier voor een uitleg over de meest gebruikte bewerkingsmethoden.
Kan ik ook tekst bedrukken?
Het bedrukken van tekst is geen probleem. Kies uit een van de standaard lettertypes of lever uw eigen font of lettercontouren aan. U kunt na het aanvragen van de offerte of het plaatsen van de bestelling de gewenste bedrukkingstekst aangeven.
Kan het product nog op andere manieren bewerkt worden dan op de website staat vermeld?
Vaak is er meer mogelijk dan er bij het artikel op onze website vermeld staat. Heeft u specifieke wensen? Vraag dan gerust een offerte aan met deze wensen of stuur een e-mail naar info@topgiving.nl, wij zoeken graag uit wat de mogelijkheden zijn.
Krijg ik een digitale drukproef voordat er begonnen wordt met het bedrukken van het product?
Voordat de bedrukking van start gaat, ontvangt u altijd een digitale drukproef ter goedkeuring. In deze drukproef vindt u de drukpositie, drukformaat, bedrukkingskleuren en bewerkingstechniek. Zonder uw goedkeuring kan de bedrukking niet starten.
Ik heb interesse in één artikel, ben ik bij jullie op het juiste adres?
Wij zijn een groothandel, dus wij verkopen grotere aantallen. Als u interesse heeft in één stuk zonder dat er interesse is in een bestelling van een groter aantal dan kunnen wij u helaas niet helpen. Heeft u interesse in een groter aantal en wilt u een proefexemplaar zien? Dan kunt u een sample bij ons bestellen.
Kan ik producten onder de minimale afname bestellen?
Of het mogelijk is om artikelen onder de laagste afname op de website te bestellen is afhankelijk van het artikel. Vraag een offerte aan met het door u gewenste aantal of neem contact op met onze medewerkers. Wij vertellen u graag of het mogelijk is en denken ook graag mee met alternatieven die leverbaar zijn bij een lager aantal.
Hoe kan ik betalen?
U kunt de bestelling betalen met een van onze betalingsmogelijkheden.
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
De levertermijn is sterk afhankelijk van het artikel en of het artikel bedrukt moet worden. Bij ieder product op onze website staat een levertijd vermeld. Heeft u de artikelen sneller nodig dan onze standaard levertermijn? Neem dan altijd contact met ons op, wij zoeken de mogelijkheden uit.
Ik heb het product sneller nodig dan de levertijd bij het product, is dit mogelijk?
Bij al onze artikelen staat een standaard levertermijn aangeven. Heeft u de artikelen sneller nodig? Neem dan contact met ons op en we gaan uitzoeken wat er mogelijk is.
Kan ik een sample ontvangen?
Ja, u kunt een sample ontvangen van onze artikelen. Voor de betaalde samples hanteren wij onze sampleregeling: door de vele sampleaanvragen die wij wekelijks ontvangen zijn wij genoodzaakt de kosten door te berekenen. Wij brengen u de kosten van het product en de verzendkosten in rekening indien er na ontvangst van het sample géén order volgt. Bij een uiteindelijke bestelling zullen wij de samplekosten van het bestelde artikel uiteraard voor onze eigen rekening nemen.
Kan ik een bedrukt sample bestellen?
Vanwege de hoge kosten van het instellen van de machines worden er alleen in uitzonderlijke gevallen waarbij het om zeer hoge aantallen gaat bedrukte samples gemaakt. Wij maken wel graag kosteloos een digitale impressie om te laten zien hoe het artikel eruit ziet met uw logo erop.
Kan ik mijn bestelling komen ophalen?
Al onze artikelen worden verzonden met een van de transportbedrijven waarmee wij samenwerken.